VVD-splijtzwamscore AHA (2)

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Sat Nov 26 10:56:25 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: "e.ouwehand1" <e.ouwehand1 at chello.nl>
> ben je het met me eens dat ze eigenlijk een aanval doet op de
> patriarchale aanhangers van de islam?

Nee, dat is wellicht haar doel, maar ze richt voortdurend de aanval
op de Islam zelf.

> wat minstens net zo gevaarlijk is als op de islam zelf. de islam
> kan de  trekker niet overhalen.

Inderdaad, de Islam is net als het christendom ongevaarlijk. Slechts de
conclusies en handelingen die gelovigen eraan ophangen kunnen
gevaarlijk zijn. En waarom zijn
die conclusies en handelingen te vaak intolerant, onverdraagzaam en/of
gewelddadig? Dat is het probleem, niet de religie zelf. Hirsi Ali
heeft trouwens succes met haar strijd, gezien het feit dat
Nederlanders in grote meerderheid en met het hoogste percentage
ter wereld de Islam als de gewelddadigste godsdienst beschouwen,
zoals ik hier eerder postte. En zo wordt het kruitvat alleen maar explosiever.

> in italië vond ik trouwens de tv maar niks. getver. leuk voor een
> vakantie, maar verder, brrrr. ;)

Eens, maar vergeleken met de VS is het niet slecht. Voetbal zonder
helmen en mooiere vrouwen...... ;-)
De films op TV zijn doorgaans wel de betere en verder hebben we
voor de kijkbuis toch niet veel tijd in ons huishouden. De
geemancipeerde vader is druk bezig met de kinderen, de afwas, de
was en schoonmaken na zijn werk.... :-(

> heb je een schotel?

Nee, daar hebben we geen behoefte aan.

> vanavond hier vice voorzitter van de vvd fractie, een mevrouw de
> vries  (?) in nova. deed het best goed vond ik.

Ben al te lang weg, heb geen idee wie dat is. Laat me raden. Ze
vindt zowel Hirsi Ali als Wiegel erg goede politici. Maar ze is een
beetje boos op ze. En in de VVD wordt niemand de mond gesnoerd.
Zoiets? Of kwam er ook nog iets onverwachts uit?

> en de cartoon aan het eind van joep bertams was errug leuk.

Die man ken ik ook niet. Vertel.

Groeten,
Mark Giebels