ASO=SO

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sat Nov 26 08:40:08 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik mis alleen het aantal mensen die van een uitkering naar 0 zijn
teruggebracht.(Inkomensafhankelijkheid)
Hoeveel werkelozen zijn er daadwerkelijk aan de slag?
Hoeveel (herkeurde) WAO-ers zijn er echt aan de slag?
Wat zijn de extra kosten voor werkgevers met een jaar langer doorbetalen
waardoor bij kleinere bedrijven er geen middelen zijn om een nieuwe
werknemer te plaatsen? Ze mogen wel blijven betalen hoor.
Wat is het natuurlijk verloop van de mensen in een uitkering naar de AOW?
Kunnen de gemeenten nu ineens banen scheppen nu ze moeten betalen?

Er zullen best wat verbeteringen zijn, jammer alleen dat die cijfers altijd
veel positiever worden weergegeven alsdat ze echt zijn.
Geen woord over de mensen in de ziektewet bijvoorbeeld, hoeveel zijn er dat
en tellen we die 2 jaar maar niet mee, voor het gemak? Vanuit de WAO in de
WW en je meld je ziek. Je telt dan dus in geen enkele statistiek mee.
5000 WAO-ers minder per maand? Waar zijn die gebleven? Allemaal aan de slag
geholpen:))))) Of toch de wet poortwachter of op kosten van de werkgever nu
in de ziektewet? Dadelijk een ander kabinet en dan komen ze vanuit de
ziektewet er weer bij? Hoor je ASO al roepen van, zie je wel?

> Wellicht heeft ook D66 een steentje bijgedragen tot iets goeds. Iets wat
> links Nederland in haar huidige conceptie niet voor elkaar heeft gekregen.

De huidige conceptie? Oppositie bedoel je? Of je bedoeld in de conceptie
toen D66 zich nog tot links rekende?

> [...]
> Deze heeft gemeenten een direct financieel belang gegeven bij het
> terugdringen van het aantal bijstandsuitkeringen.
>
> De daling doet zich voor onder mensen tot 45 jaar. Bij ouderen bleef het
> aantal uitkeringen gelijk. Onder mannen was de daling tweemaal zo hoog als
> onder vrouwen. Het aantal mensen met een WW-uitkering daalde licht: van
> 329.000 eind juni tot 322.000 eind augustus. Het aantal
> arbeidsongeschiktheidsuitkeringen nam dit jaar af met gemiddeld 5.000 per
> maand. Eind augustus werden er nog 922.000 WAO-, Wajong- en
WAZ-uitkeringen