VVD-splijtzwamscore AHA (2)

Fri Nov 25 20:38:32 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Erik van den Muijzenberg <muijz at DDS.NL>,
>Heel vreemd nu toch weer; ik heb ook een computer - meerdere zelfs -
>en bij mij verschijnen artikel over Hirsi Ali *niet* automatisch op
>mijn scherm.

 Maar wat bewijst dat ? Dat ik een trucje beheers dat jij niet kent...
 Nou en ? Jij kent weer andere trucjes...

>Maar het zou niet bij me opkomen om alle artikelen over haar die ik
>tegenkom de lijst op te baggeren. Jij doet dat wel,

 Neen. Jij kan dat trouwens niet weten, gezien je opmerking hierboven.
 Ik doe m'n best helemaal niet om het te pakken te krijgen. Deze week
 veroorzaakt ze een conflictje in de VVD en het is belangrijk om te zien
 hoe ze dat doet - voor het geval dat ze een aanzienlijk grotere brand
 sticht (dat is tenslotte waar ze op uit is). Dat is de enige reden om
 dit te volgen, wat mij betreft.

>Het 'probleem' is overigens erg overzichtelijk; inhoudelijk gezien
>heeft Hirsi Ali het gelijk volledig aan haar zijde. Het was alleen
>niet zo slim van haar om Wiegel persoonlijk aan te vallen.

 Welk gelijk ?

 Het opmerkelijke is (daarom is het zo interessant) dat Wiegel echt
 maar heel even in dat stuk voorkomt. Er gebeurt nauwelijks iets. Maar
 kennelijk gebeurt er tegelijk heel iets anders. Daar kijk ik naar - ik
 wil weten wat dat is. Ik heb door dat ik iets mis daar waar anderen
 zo'n beetje alles ontgaat...

>Jij vindt wat Hirsi Ali deze week heeft gezegd, of althans wat deze
>week naar buiten is gekomen dat zij heeft gezegd 'onzin'.

 Alles is onzin. Bedacht op het moment dat ze het uitspreekt. Daar
 gaat het dus niet om. Kennelijk gebeurt er tegelijk heel iets anders.
 Anders zouden 'al' die VVD'ers momenteel niet over straat rollen. Het
 is een soort wisselwerking tussen haar en haar gelovigen. Zoiets.
 Hitles had dat ook. Stalin, Mao, Castro ook. En altijd weer destruc-
 tief.

 Als jij weet, wat dat is en hoe ze het doet... want ze doet 't dus
 altijd en overal. Al sinds ze een kind was. En met enorme gevolgen
 voor anderen. Intrigerend... (in meer dan 1 opzicht).