PvdA wil verplichte anticonceptie

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Nov 25 20:35:52 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Essentie is wel dat de rechter levensgevaarlijke ouders die een ernstige
> misdaad hebben begaan tbs oplegt, en niet de individuele behandeling
> bepaalt. Een groot verschil met de gerechtelijke straf die de Pufda-ster
> bij wet mogelijk wil maken.

Fritz,

Die (Pufda-ster) is (ook) uit op een persoonlijke afrekening, zo lijkt
het. Dan toch vanuit een zeer eenzijdige visie van mogelijke betrokkenen
in dergelijke drama's.

 > Een rechter komt weer wel te pas aan het
> toekennen van verloven (anti-conceptie is vast nog geen voorwaarde
> daarvoor, immers ontstaan ouderschap tijdens tbs is wel een complicatie
> maar in beginsel geen levensbedreigende). Ook bij vrijlating na
> succesvol geachte behandeling kan geen sprake zijn meen ik van zo'n
> voorwaarde. Kortom je "taakstraf" blijft over in ruil voor verkorting
> van een gevangenisstraf.

Eens Fritz, waarmee dus ook de kans op recidivering enorm is toegenomen.
die is/werd uitgeruilt tegen het argument van de bepleiters van extra straf.

Er sterven gemiddeld 7 kinderen per dag waar wel direct wat aan te doen
is. De helft meer dan in het verkeer. Da's nog veel ....

http://www.rivm.nl/persberichten/2005/pb21_perinatale_sterfte.jsp
RIVM - PB21

' De gevonden internationale verschillen in perinatale sterfte lijken
voor een aanzienlijk deel (twee derde) geassocieerd met factoren, die
door effectievere preventie of prenatale zorg (screening) verbeterd
kunnen worden.'

Maar ja, dat is het gevolg van beleid, en daar zijn de politici (als de
Pufda-ster) (mede) voor verantwoordelijk.

Ik ben nu inmiddels wel zeer benieuwd naar de (door de Pufda-ster)
voorgestelde wetgeving.

Henk Elegeert