PvdA wil verplichte anticonceptie

Fri Nov 25 19:37:53 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Essentie is wel dat de rechter levensgevaarlijke ouders die een ernstige
misdaad hebben begaan tbs oplegt, en niet de individuele behandeling
bepaalt. Een groot verschil met de gerechtelijke straf die de Pufda-ster bij
wet mogelijk wil maken. Een rechter komt weer wel te pas aan het toekennen
van verloven (anti-conceptie is vast nog geen voorwaarde daarvoor, immers
ontstaan ouderschap tijdens tbs is wel een complicatie maar in beginsel geen
levensbedreigende). Ook bij vrijlating na succesvol geachte behandeling kan
geen sprake zijn meen ik van zo'n voorwaarde. Kortom je "taakstraf" blijft
over in ruil voor verkorting van een gevangenisstraf.