VVD-splijtzwamscore AHA (2)

Fri Nov 25 16:56:26 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 25-nov-2005, at 15:57, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>  Erik van den Muijzenberg <muijz at DDS.NL>,
>
>  Maar, beste jongen, je zegt niets.

Maar m'n beste opa; jij hebt over Hirsi Ali niets anders
te melden dan dat ze gek is en zelfmoord gaat plegen.
Wat zou ik op dergelijke flauwekul nog moeten zeggen?

Als je je bezwaren tegen Hirsi Ali gewoon eens feitelijk
uiteen zou willen zetten en je opvattingen *inhoudelijk*
zou willen onderbouwen? Dan kan er hopelijk eens
inhoudelijk over haar opvattingen worden gedebatteerd.

>  Ik krijg alle artikelen die over D66 gaan, hier op m'n scherm. Af
>  en toe kijk ik daar eens naar. Door een parametertje te wijzigen
>  gebeurt dat ook met de EU - en deze week dus bij AHA. Meer niet.

Heel vreemd nu toch weer; ik heb ook een computer -
meerdere zelfs - en bij mij verschijnen artikel over Hirsi
Ali *niet* automatisch op mijn scherm.
Kan ik concluderen dat je toch eens ergens hebt aangegeven
dat je dergelijke artikelen wenst te ontvangen opa?

En daar komt bij: natuurlijk lees ik online ook wel artikelen
die over Hirsi Ali gaan. Maar het zou niet bij me opkomen
om alle artikelen over haar die ik tegenkom de lijst op te
baggeren. Jij doet dat wel, en je voegt er bovendien nog
allerlei schimpscheuten en dwaze beschuldigingen aan toe.
Een normaal mens doet dat niet. Dan is mijn conclusie
dat je geobsedeerd moet zijn door deze mevrouw.

>  Ik zoek mevrouw helemaal niet op of zo

Blijkbaar wel, want nogmaals: bij mij komen dergelijke
artikelen niet automatisch op mijn scherm, en bij jou
blijkbaar wel.

> (waarom zou ik zoiets doen ?)

Omdat je niet helemaal goed snik bent wellicht?

(Ja opa, dat is flauw van mij om te zeggen, maar tegenover
iemand die zich te buiten gaat aan ad hominem kritiek op
iemand die deze lijst helemaal niet leest en zich er dus ook
niet tegen kan verdedigen lijkt het me wel geoorloofd.)

>  - mevrouw zoekt echt zelf de media op

Ook in dit geval ben je toch echt abuis. Hirsi Ali had een
interview gegeven ten behoeve van een politiek jaarboek.
Delen uit dat interview zijn vervolgens in de media
verschenen. Daarop heeft de heer W. te D., ijdel als hij
is, de media weer eens opgezocht.

> en dus komt dat -automatisch-
>  op het scherm.

Ja opa, het zal wel.
Da capo al fine.

>  Vervolgens gebeuren er rare dingen (nu weer in de VVD). Dat laatste

In de VVD wordt gediscussieerd. Is dat 'raar'?

Het 'probleem' is overigens erg overzichtelijk;
inhoudelijk gezien heeft Hirsi Ali het gelijk volledig
aan haar zijde. Het was alleen niet zo slim van
haar om Wiegel persoonlijk aan te vallen.
Aan de andere kant is Wiegel nu net een van de
laatsten die recht van spreken heeft inzake ad
hominem aanvallen; de pot verwijt de ketel.

>  verschijnsel vind ik belangrijk genoeg om te constateren (net zoals
>  destijds bij Fortuyn). In AHA zelf ben ik niet geinteresseerd, in de

Zowel de frequentie van de berichten over haar die
je verstuurt als de toon van die berichten doet toch
iets anders vermoeden opa.

>  onzin die ze uitkraamt ook niet.

Kijk opa, nou zijn we eindelijk waar we moeten zijn.

Jij vindt wat Hirsi Ali deze week heeft gezegd, of
althans wat deze week naar buiten is gekomen dat
zij heeft gezegd 'onzin'.

Maar leg nu eens op heldere wijze uit - zonder schimp-
scheuten, loze beschuldigingen en bizarre bespiegelingen
over filosofie die pas een paar honderd jaar zou bestaan
- *waarom* je dat vindt. Dan komt er hopelijk eindelijk
eens een inhoudelijke discussie van de grond.

> Wel dat ze elke keer weer andere
>  onzin uitkraamt en dat haar gelovigen dat niet doorhebben. Dat vind
>  ik weer wel het volgen waard.

Ehm... opa? Da capo al fine graag.

>  Ik begrijp niet waar jij je zo druk over maakt.

Ik maak me nergens druk over opa.
Ik word alleen af en toe wat moe van jouw hier alles
overheersende Hirsi Ali-fixatie.
Nogmaals: gaarne een inhoudelijk debat.

Erik vdMb