PvdA wil verplichte anticonceptie

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu Nov 24 15:45:42 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

e.ouwehand1 wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Henk Elegeert heeft op donderdag, 24 nov 2005 om 04:48
> (Europe/Amsterdam) het volgende geschreven:

> ik sta weer helemaal paf van de nuances hier op de lijst :(

Nee, ik sta paf van de nuances ! Die zijn daar uberhaupt niet aanwezig,
dan toch wel zeeeeeeer eenzijdig.

> is al lang zo

Bert stelde al dat het goed mis zit met die zorg en de voorzorg.

Dat lijkt me weer een (van)dijk(e) van een argument. Tevens uitslag van
de evaluatie, dus?

> hebben jullie gisteren op tv, ik weet niet meer in welk programma,
> netwerk of twee vandaag, een gezin gezien waar het hier over gaat?

Wie zegt dat het daarover gaat? Ik heb het hele uitzending gezien die
over dat gezin ging. Afschuwelijk hoe de overheid hier intreedt en
nauwelijks iets weet te verbeteren. Ergo: de zaak met hen op de spits
weet te drijven zonder uitzicht, of medewerking of op welke verbetering
dan ook.

> we hebben het imo over criminaliteit,

????????? Jij wel, maar daar -voor zover van toepassing- hebben we al
wetgeving voor.

> en pas als er één kind het
> slachtoffer geworden is krijgt een rechter de macht om via contraceptie
> in te laten grijpen.

Ja, en met welk doel dan? Het is toch 'jouw' probleem' dat hij dan gaat
oplossen, niet?

Voor betrokkenen wordt het allemaal alleen maar erger en worden dubbel
gestraft om zaken waar z/hij (Rechter) eigenlijk buiten moet blijven en
haar zelfs in bescherming dient te nemen.

> mijn nichtje is gezinsvoogd

Ja, nou en? Die zijn er zoveel.

Dan zal ze het volgende wel kennen, neem ik aan?

http://www.phorza.nl/100415
"
De Gezinsvoogd het volgende kind van een openstaande rekening?

Ed Oudejans

De Inspectie. heeft onderzoek gedaan in de zaak van Savana, het
driejarige meisje dat vorig jaar dood werd aangetroffen in de kofferbak
van de auto van de moeder van Savana en haar vriend. De bevindingen zijn
schokkend.

Zo schokkend dat het Ministerie van Justitie heeft besloten te
onderzoeken of de gezinsvoogd strafrechtelijk moet worden vervolgd.
De reactie van het ministerie, en overigens ook van anderen, is in het
licht van de geschiedenis op zijn minst hypocriet te noemen. Het gaat
niet aan de dood van Savana te vergoelijken. Maar over de schuldvraag
kan nog wel e.e.a. worden gezegd. Ook overheid, inspectie, beleidsmakers
en managers dienen te worden aangesproken op de voorwaarden die zij
hebben laten bestaan waaronder dit allemaal kon gebeuren. Zij hadden
kunnen weten welke risico�s bij het uitvoeren van
jeugdbeschermingsmaatregelen werden gelopen.

Uit het literatuuronderzoek blijkt dat verplaatsingsbesluiten in het
belang va n het kind worden bemoeilijkt door een aantal factoren.
� De complexiteit van de problematiek
� Onvoldoende formulering van beslissingsproblemen
� Het dilemmakarakter van de te nemen besluiten
� Inconsistentie en subjectiviteit van de besluitvorming
� Onvoldoende explicitering van de besluitvorming
� Onvoldoende gebruik van expliciete maatstaven en beslisinstrumenten

Het begrip �belang van het kind� dat te pas en te onpas wordt gebruikt
om beslissingen te legitimeren bleek boterzacht. Voor de goede orde zij
opgemerkt dat het hier om algemene kenmerken gaat en niet om de
kenmerken en hier en daar een individuele gezinsvoogd.
"

Nog steeds bevestiging van hetgeen Bert al onder je aandacht heeft gebracht.

Kortom: het falen van de overheid dreigt te worden verhaald op de al
reeds verzwakte burger.

Henk Elegeert