PvdA wil verplichte anticonceptie

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Thu Nov 24 13:12:48 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger heeft op donderdag, 24 nov 2005 om 11:13 (Europe/Amsterdam) het
volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> mishandeld

> Kan zijn Henk, maar daar is de mishandeling niet mee goed gepraat toch?

hebben jullie gisterenavond van dijke op tv gezien, en gehoord dat ze
deze vragen al allemaal meeneemt in haar overleg met haar raadgevers
uit het OM? dat er pas sprake zal zijn van misdaad preventie als er al
een slachtoffer is gevallen, dat het ook een tijdelijke maatregel is,
die na enige tijd geëvalueerd wordt door een rechter?

> Inderdaad Henk, ogelooflijk maar schijnbaar hoef je niet eens tot ASO
> te
> behoren om met zoiets te komen.

nee, het voorstel gaat in mijn optiek nog niet eens ver genoeg. van mij
mag de rechter een zwaardere maatregel op kunnen leggen, afhankelijk
van de zwaarte van het delict, en de kans op herhaling.

het is net als bij de vrijheden van meningsuiting en godsdienst om
tegengestelde belangen en met elkaar in tegenspraak verkerende rechten
die van het mishandelde of vermoorde slachtoffer (want daar hebben we
het hier over, niet over pedagogische tikjes) en die van de
mishandelende ouders.
jullie betogen klinken alsof je sympathie bij de laatsten ligt.

en dat verbaast me een beetje?

of moet ik minder naïef zijn?

misschien is het aan te bevelen je meer te verdiepen in het onderwerp?

gr elma