Wiegel slaat terug naar / Donner neemt afstand van AHA

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Wed Nov 23 23:49:39 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks heeft op woensdag, 23 nov 2005 om 23:18
(Europe/Amsterdam) het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Bron:   NRC
> Datum:  23 november 2005
> Auteur: Egbert Kalse
>

> Hirsi Ali zocht gisteren contact met Wiegel nadat deze boos had
> gereageerd
> op een interview met Hirsi Ali in het Jaarboek Parlementaire
> Geschiedenis
> 2005. Daarin had zij hem verweten 'reactionair' te zijn en de
> 'werkelijkheid
> te ontkennen' door de vrijheid van onderwijs te blijven verdedigen.

niets onverwachts toch?

>  Wiegel
> stuurde Hirsi Ali daarop gisteren al een eerste brief met 'een
> welgemeend
> advies:

sja, schot voor open doel
deze move was idd niet zo slim van ayaan
tegen wiegel legt ze 't af, en het geeft hem weer coverage in de media
en de vvd mag weer een dubbele boodschap afgeven
ik hoop maar dar het denkende deel van de natie er niet intrapt

> niet op de persoon spelen, geen wiggen drijven, niet zo fanatiek,
> respect voor andersdenkenden en verdraagzaamheid: zo kunnen wij onze
> Neder-
> landse samenleving versterken en een toekomst bieden'.

ja, hij klinkt net als luns onzaliger nagedachtenis. glad.

> Vanmorgen zei Hirsi Ali desgevraagd dat de kwalificatie 'reactionair'
> 'te
> veel op de persoon was, te hard', maar zij nam inhoudelijk geen afstand
> van het in het boek gepubliceerde interview. Zij stelde Wiegel
> gisteren op
> verzoek van VVD-fractievoorzitter Van Aartsen voor een gesprek te
> hebben
> over de kwestie. Wiegel zegt in zijn tweede brief dat het hem niet
> deert
> reactionair genoemd te worden, 'integendeel'.

nee, dat zal hem vast niet deren
provinciaal patriarchje (mijn samenvatting van wat ayaan zei) zal hij
wel minder gewaardeerd hebben

>  Hij overweegt zich kandidaat
> te stellen voor het premierschap in 2007.

eerst maar eens een paar zetels terug zien te winnen?

> Ook minister Donner (Justitie, CDA) neemt vandaag in een interview in
> de
> Groene Amsterdammer afstand van Hirsi Ali. Hij keert zich tegen haar
> opvat-
> ting dat een liberale islam onmogelijk is.

ja, what's new pussycat?
tuurlijk vindt donner dat

gr elma