Submission 2 over positie homo's in islam

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Mon Nov 21 10:26:06 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Kijk MArc, de kern van de ophef over het filmpje is dat zij dat blijkbaar niet kan doen zonder doodsbedreigingen en dat je er donder op kan zeggen dat iedereen die in die film figureert ook met de dood bedreigd wordt, of erger, vermoord wordt, zoals Theo.

Natuurlijk zal die film niet hoogstaand zijn, uiteraard zijn er anderen die dit onderwerp al eerder opgepakt hebben, zeer zeker is ze één van de slechtste politici en debaters als je het mij vraagt. Maar daar gaat het allemaal niet om. Het gaat erom dat zij de verpersoonlijking is van de slachtoffers van de intolerantie van de extremisten onder de moslimbevolking in Nederland. Dat ze die extremisten zelf aanduidt als aanhangers van de 'ware Islam' is ofwel ongelooflijk dom - want daarmee voedt ze immers de haat tegen haarzelf en nog erger geeft ze daar zelfs een soort religieuze goedkeuring aan - of het is een poging tot escalatie, een soort verkapte oorlogsverklaring aan de Islam. En dat zou nog erger zijn. Voorlopig houd ik het op het eerste.

Maar nog even over jouw 'geen mening hebben' als dogmatisch pragmatist. Ik dacht toch echt begrepen te hebben dat jij van mening bent dat alle immigratie per direct gestopt moet worden, en dat AHA is het gevang moet worden gegooid vanwege haar pogingen Mokum te laten exploderen. Of heb ik het fout?

Ik heb trouwens een gruwelijke hekel aan mensen die pragmatisme als enige politieke overtuiging hebben. Die lui zijn per definitie onbetrouwbaar. En dat is nog gevaarlijker in een representatieve democratie als de Nederlandse, dan een dogmatische ideoloog. Die laatste zal immers niet snel veel stemmen trekken.

Groeten,
Mark Giebels