Submission 2 over positie homo's in islam

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sat Nov 19 19:54:34 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

e.ouwehand1 wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Henk Elegeert heeft op vrijdag, 18 nov 2005 om 23:21 (Europe/Amsterdam)
> het volgende geschreven:

> bewondert?
> ik weet ook alleen maar wat er in interviews met haar staat,

Kortom: het is zeer de vraag of zij strijdt tegen discriminatie en het
minachten van mensenrechten.

 > en ik weet
> dat ze van de pvda waar ze weinig met haar wetenschap over onderdrukking
> kon doen naar de vvd is overgestapt.

Men verschilde met haar van menig over hoe daar mee om te gaan. Men
twijfelde juist aan dat wetenschappelijke. Onderdrukking kennen we
namelijk in vele vormen in onze maatschappij, en nog steeds. Zelfs haar
'wetenschap over onderdrukking' hangt eerder met cultuur samen dan met
geloof, en desondanks .....

Ik heb niet zo'n hoge pet op van haar (wetenschappelijke) kennis over
onderdrukking. Haar acties zijn in die zin eerder contra productief te
noemen, en gericht op het mobiliseren van zoveel mogelijk (emotionele)
medestanders. Dat op zichzelf is eerder verontrustend dan een bijdrage
in de gewenste richting.

Ook jou 'protest' laat weinig inhoudelijks zien en waarmee heer Fluks
niet weersproken wordt. Zelfs jouw steun aan AHA krijgt daarmee een
gezicht in een (ook door mij) ongewenste richting, namelijk een
'geloofsrichting'.

> de discussie of het verstandig is dat een kamerlid als kunstenaar zelf
> kunstzinnige middelen inzet om een doel te bereiken is m.i. een andere
> dan waar ik het hier over heb.

De discussie is of we in onze democratie met het opvoeren van kunstjes
door parlementsleden een maatschappelijk probleem eenzijdig moeten
blijven belichten. Hun terrein is juist onze parlementaire democratie,
en steun zoeken voor wet- en of regelgeving die aan de ongewenste
situatie een eind kan maken, en dat op grond van argumenten met andere
volksvertegenwoordigers en de regering.

> ik heb het over het taalgebruik van de heer fluks als het om AHA en
> homoseksuelen gaat.

Nou nee lijkt me, citaat: "ik ben het eens met wat ze aan het doen is,
en steun haar." einde citaat, en je hebt het dus over je opstelling
tegenover AHA.

> als dat was wat de heer fluks geschreven had, zou ik niet geprotesteerd
> hebben.

Ook die inbreng kwam van jouw kant, immers citaat: "o, je vindt het
verwarrend als een kamerlid ook kunstenaar is, of een  kunstenaar
kamerlid. dat kan ik wel begrijpen ", einde citaat.

Heer Fluks had het over mogelijke optredens van andere politici.
Je protest is daarmee dan ook niet echt duidelijk.

Henk Elegeert