Internet buiten UNO

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Nov 18 18:45:48 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

dirkie wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Zou dat "beter" zijn als de EU het doet????

Dat denk ik niet, en dat duidde ik al. Bovendien top-down, waarbij komt
dat men hier ondanks onze sterk ontwikkelde kenniseconomie (en enkel god
weet waar dat voor staat), geen notie heeft van de impact en de
mogelijkheden van die kenniseconomie.

Verder dan een perceptie van enige vormen automatisering komt men niet
zoals uit vele zaken blijkt.

Zo weet Bot nu zelfs wel waarom de burgers 'NEE' hebben gestemd tegen te
EU-grondwet. Alleen, waaruit dat dan blijkt?

En hadden die lui niet zelf juist een regering gevormd waarbij men op de
hoogte had kunnen, wat zweg ik, toch zekere had moeten zijn om de
problemen het hoofd te kunnen bieden. Raar toch ....

> Hier sla je precies de kop op de hamer, of zo..

De kop (van de spijker) is dat men (de Regering/Kabinet/de politiek)
niet wenst te weten wat de mogelijkheden zijn.

> Ach. "Ignorance is bliss" geldt voor heel veel zaken
> in een politiek die altijd en overal primair
> selfservend is!

Strikt genomen dus geen oplossingen biedt maar eerder (een aanzienlijk)
onderdeel vormt van het probleem.

Henk Elegeert