Internet buiten UNO

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Wed Nov 16 14:35:58 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks heeft op woensdag, 16 nov 2005 om 12:08
(Europe/Amsterdam) het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Internet willen regelen is net zoiets als het zuurstofgehalte in de
> Aardatmosfeer wettelijk willen regelen. Als het huidige Internet is
> doodgeregeld, komt er vanzelf een ander dat zich daaraan onttrekt.

LOL, helemaal waar imo

> Regelaars denken dikwijls dat Internet iets is met websites en email
> (dat
> geregeld zou moeten worden); van telnet (op een andere computer werken
> dan
> waar men achter zit - bijvoorbeeld om er een programma te runnen) of
> ftp
> (data van de ene computer naar de ander slepen) hebben ze nog nooit
> gehoord.

ROFLOL, ;))
het gekke van regelaars is dat ze zo vaak iets willen regelen waar ze
geen benul van hebben.
ik zou wel vijfhonderd jaar wachten voor ik iets over internet zou
willen regelen.
en imo ben ik helemaal niet zo verschillend van nogal wat
parlementariërs. ;)
ik zou me daarentegen wel altijd goed laten adviseren.

> Oftewel: het regelen van Internet, komt neer op ontregelen. Leuke van
> Internet is nu juist dat het zich onttrekt aan al die regelzucht. Wie
> het
> wil regelen, maakt aleen maar de huidige structuur kapot en heeft geen
> grip
> op het alternatief dat dan ontstaat.

zoals encryptie?
volgens mij is het niet zo moeilijk om berichten/woorden buiten de
zoekmachines te houden?

>  't Lijkt een beetje op die bewaarzucht
> m.b.t. mail en http - dat gaat volledig voorbij aan bovenstaande zaken.
> Niet alleen op de wijzen die ik hier eerder wel eens aangaf - maar
> misschien
> hebben terroristen wel hun eigen variantje op Internet.

ongetwijfeld.
en anders werkt een briefje, in de tas achter op de fiets ook nog. ;)

(net trouwens sophie scholl gezien. mooie film. iemand hier gezien?
weer gedacht hoe de wereld er uit zou zien als de nazis internet hadden
gehad)

1984, george orwell had geen idee. daar werd papier illegaal.

gr elma