Rob Oudkerk over 'neurobiologische stoornis' politici

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Mon Nov 14 08:29:54 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hmm, Marc, sociale relaties reduceren tot natuurkundige.... lijkt me
behoorlijk 19e eeuws positivisme. Hetzelfde geldt voor het definieren van
persoonlijk functioneren. Jij materialist? Ik dacht dat je zo tegen
determinisme (en nu ook orthomoleculairen) was? Hoe zit het trouwens vanuit
het perspectief van de quantum theory?

Moet ik heel postmodern over je gaan denken in de trant van: wat je
bestrijdt ben je zelf?

Nou ja, die Oudkerk zit behoorlijk in de knoop. Dat zijn vrouw psychiater
is, maakt het alleen nog maar erger, denk ik. Ethisch mag ze hem niet zelf
repareren en andere psychiaters zullen er wel niet happig op zijn om de
losbol van een collega te behandelen. Dan blijft coke de neutrale derde
voor iemand met politieke aspiraties.

hv,u
------