Het wordt alsmaar gekker

Ger gmw.arts at HOME.NL
Mon Nov 14 08:42:47 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Ik ben overigens wel voor negatieve inkomstenbelasting - vergelijk de
> recente
> discussie over belastingkortingen die mensen niet meer kunnen
> verzilveren
> omdat ze te weinig belasting betalen om de korting op toe te passen.

Net zoals ten tijde van Zalmsnip bedoel je? Mensen honderd gulden korting
geven op iets wat ze middels de vrijstelling toch al niet betaalden en ze
dus dat geld toch maar uitkeren.
Zoiets als in de opruiming naar de winkel gaan en alleen de korting komen
halen en het artikel daarlaten?
Niet dat ik mensen die te weinig verdienen en dus te weinig belasting
betalen geen voordeeltje gun hoor. Maar korting geven op iets wat niet wordt
betaald is in mijn ogen erg krom. Daar zijn andere wegen voor lijkt me.

Ger