Rob Oudkerk over 'neurobiologische stoornis' politici

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Sat Nov 12 13:47:11 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks heeft op vrijdag, 11 nov 2005 om 16:55
(Europe/Amsterdam) het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Eerst effe lachen (deze is dus erg leuk),
>
> http://www.parool.nl/columnisten/joep_bertrams/beeld/111105-> oudkerk.gif

LOL. ;)

>  Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>,

scheikundig? biologisch?

heeft oudkerk niet 'gewoon' (wat is gewoon?) last van testosteron?

>  Erik van den Muijzenberg <muijz at DDS.NL> forwarde uit het Parool,

nee, volgens mij in de testes, en dat zijn niet de hoofdjes. ;)

>  Precies. Dat is dus dat orthomoleculaire gedoe - die noemen een der-
>  gelijk sublimeren 'schizofrenie' (niet te verwarren met schizofrenie
>  uit de reguliere geneeskunde, trouwens). Allerlei stofjes zouden de
>  inhoudelijke kant van het denken van mensen bepalen.

ik denk dat hormonen wel degelijk een hoop inhoud van mijn gedachten
bepalen?
en dan doet 'nurture' verder de rest wel.

>  En dat is natuur-
>  lijk onzin, dat gaat alleen op voor de biochemische kant van het func-
>  tioneren van het brein.

hoe kan je dat (onder)scheiden van gedachten?
behalve die neuro-biochemische zaken 'zit' er toch niks in dat brein?

wie ik trouwens niet snap is mevrouw oudkerk.
ik wist trouwens niet dat ze psychiater is.

meneer oudkerk liet zich kennelijk leiden door hormonen, en werd weinig
afgeremd door iets dat ik maar 'geweten' zal noemen. dat snap ik geloof
ik wel. :(
heb er genoeg van gezien. :(

en de kinderen oudkerk, ja, daar kan ik me helemaal in verplaatsen. :_(
niet alleen thuis met de gevolgen van dit gedrag moeten leven, maar
iedereen op school had en heeft het er weer over.
het minste wat hij doen kan is buiten de publiciteit blijven.

'if you can't communicate, the very least you can do is shut up.'
(tom lehrer.)

gr elma