Het wordt alsmaar gekker

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Sat Nov 12 13:20:40 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martijn Meijering heeft op vrijdag, 11 nov 2005 om 21:14
(Europe/Amsterdam) het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

kom kom ger, niet zo ongenuanceerd. zoals je het hier formuleert dreigt
na een jaar de bedelstaf. ;)

in de v'krant die al bij het oud papier ligt staat een heel plan,
inclusief het minder belasten van arbeid, voor ieder een recht op
uitkering, zodat juist de kosten van weinig geschoolde arbeid gedrukt
worden, waardoor een boost voor de economie, daar waar het nu nodig is.
deze plannen bestaan al heel lang, maar hebben nooit kans van slagen
gehad.

> Heel goed nieuws! Ik vraag me af welke berekening erachter zit. Zouden
> ze
> expliciet de deur willen openzetten naar een samenwerking met de VVD?

dAt zou mij nu weer verbazen martijn

>  Ik
> zou veel voelen voor een Jamaica-coalitie, dus dat zou me zeer welkom
> zijn.

mij ook wel, ware het niet dat zelfs paars geen echte kansen kreeg, en
weinig complimenten achteraf.

>  De vraag is dan natuurlijk wel of er nog ruimte is voor D'66 binnen
> zo'n coalitie.

ik vind zo langzamerhand de basis van d66 te smal worden. mijn stem
gaat al langer naar  GL.
ik ervaar dat d66 teveel denkt vanuit een middenklasse positie en dan
nog hoofdzakelijk werkenden in de overheidssector. met zo weinig zetels
kan dat misschien ook niet anders.

ik was blij met sommige verworvenheden van paars, alleen maar mogelijk
omdat het cda een poos geen invloed had (euthanasie en
abortuswetgeving, gelijke rechten voor andere levensstijlen etc.).

nu maar weer eens aandacht voor de economie van de kleine krabbelaars.
geen uitkeringen maar lonen, en een veilig vangnet voor wie niet goed
mee kan. en dat dan betaalbaar houden.

zal nog niet meevallen want de tegenkrachten in de grote bedrijven zijn
niet mis. en het cda is niet altijd een betrouwbare partner. kunnen en
gaan alle kanten op. als het maar in de richting van de macht is.

gr elma