Pechtold en Pastors

John Bijl mail at JOHNBIJL.NL
Fri Nov 11 09:40:36 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Och,

Trap niet in dezelfde valkuil als de gehele Rotterdamse gemeenteraad. Het
artikel toont aan dat Pastors zelf op de valreep nog naar onderbouwingen
zocht voor zijn stelling. In concludeer daaruit dat eerder Pastors reageerde
op zijn eigen, door vooroordelen ingegeven onderbuikgevoelens. (Ik kan me
ook niet voorstellen dat hij zich baseerde op al die aanmatigende speeches
die hij heeft gehouden tijdens de 'Islamdebatten'.)

Maar let wel: dat *mag* hij ook. Sterker: dat is 'm geraden ook! Dan is het
in ieder geval duidelijk hou hij over de situatie denkt. Maar waar ik me wel
over heb opgewonden - en dat is niet Pastors eigen, dat geldt voor zowat
heel Leefbaar Rotterdam - is dat na zo'n uitspraak er geen discussie met de
persoon meer mogelijk is. De houding is: "ik heb 't toch gezegd? Dus is het
zo." En het ontkennen, met argumenten gestaafd, is dan inneens 'de boel
onbespreekbaar maken'.

Het is die bijdrage van Pastors en Leefbaar Rotterdam die de politiek in
Rotterdam behoorlijk heeft verzuurd. Niet de uitspraken zelf.

Groet,
Johh