Waar gaan we naar toe in Europa?

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Thu Nov 10 14:34:37 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark,

Afgelopen dinsdag heb ik met mijn Parijse zusje en een collega van haar
gegeten in Utrecht, die hier waren voor een ITC of beveiligingsbeurs. Ze
zijn beide potentiele Sarkozyaanhangers, of liever nog Villepin, terwijl er
centrumrechts ook een nieuweling zich warm loopt, wiens naam me nu
ontschoten is. Hun mening over de relletjes was typisch Frans: de media
overdrijven, het gaat maar om een enkele straat in de diverse banlieues waar
gebrand is, maar die beelden worden in het groot telkens herhaald en het is
de Franse staat, die de verbrande auto's integraal zal vergoeden (nieuwe
auto nog? steek de fik erin!).

Salut,

Tjerk