Update Franse Burgeroorlog: 300 steden

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Tue Nov 8 15:09:03 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Tue, Nov 08, 2005 at 02:17:50PM +0100, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>  Henk van Lingen <henk at VANLINGEN.NET>,
>
>  Dat eerste zeg ik toch niet ? Je kan met Google gewoon alles vinden.
>
>  Maar Google (en Yahoo) passen momenteel 'opmerkelijke selecties' toe. Als
>  er geen berichten uit Frankrijk te vinden zijn over de situatie in Frankrijk
>  maar wel vanuit China, NewZealand, en welke landen al niet meer over die
>  situatie dan kan dat toch geen toeval zijn ? In Europa is er alleen met de
>  UK qua berichtgeving niets mis, die zie je gewoon langskomen. Ik ga er dan
>  van uit dat de zaak doelbewust wordt afgeknepen - wat anders ?

> [...]

Dag Marc,

Dat controleren is wat lastig. Ik kan met Google 'gewoon alles vinden'
maar het past 'opmerkelijke selecties' toe? Wat moet ik zoeken en wat
wordt er bewezen als ik iets niet vind? Heb je je zoekpreferenties al
eens weggegooid? Al eens 'geavanceerd zoeken' gebruikt? google.fr?
Ik heb weinig ervaring met het volgen van nieuws via Google (Reuters etc.
gaat nl. een stuk handiger) dus praat me maar bij.

En al zou Google zaken niet ophoesten, dan nog is het nogal boud om
Google van censuur te beschuldigen. Wie weet blokken ze in Frankrijk
op de vitale knooppunten verkeer naar Google (erg onwaarschijnlijk)?
Of laat de website van bv Le Monde Google niet toe? France3 gaat zich
immers  ook beperken ivm 'de jeugd doet het voor de media'?

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |