Update Franse Burgeroorlog: 300 steden

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Tue Nov 8 09:52:43 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

In The Independent lees ik dat de meeste gearresteerde relschoppers al bij
de politie bekend waren als lid van een gang. Demografische samenstelling
arrestanten: rond 40% Noordafrikanen in 2e of 3e generatie, 30-40%
Afrikanen, rest Oosteuropeanen.

Censuur in Ned media? Hmmm, volgens mij gewoon gebrek aan correspondenten,
gebrek aan mensen die Frans spreken (Nederlands onderwijsbeleid als
structurele censuur dus), en desinteresse omdat het om "allochtonen" gaat
waarover de mening al vaststaat. Dus: weinig nieuwswaarde volgens de
redacties. Kortom, een cumulatie van gebreken, niet van "censuur" in de
klassieke betekenis van het woord. Beste bronnen vanuit Nederland
waarschijnlijk: Le Monde en TV05.

Misschien kent iemand een Franse website met redelijk overzicht, incl.
diverse perspectieven?

hv,u
------