Lieve Theo

Ger gmw.arts at HOME.NL
Mon Nov 7 07:37:20 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Hernoemd tot of nieuwe/andere eigenaar?

Hernoemd

> Van jouw stad (sinds Tegula erbij hoort kunnen we daarvan spreken, toch.
> ;) ) bedoelde ik, maar niet dus.

> En ik vroeg me af waar dat 'niet verbazen' nu vandaan komt. Waardoor die
> gedachte gevoedt wordt. Die verbazing komt toch niet uit de lucht
> vallen? In tegendeel zelfs, suggereer je. Maar waarom gebeurt dat dan,
Ger?

> Zie je, er kan je niets gebeuren.

Theo wel he, hij hoefde ook niet te gaan schelden.

> Jouw oordeel is dat hij niet had moeten schelden, jouw bewoordingen,
> jouw invulling. Uit niets blijkt dat daarvan sprake was.

Wat versta je onder de term geitenneukers dan?

> [..]

> Nee, je moet alles kunnen zeggen. De absolute vrijheid hebben je mening
> te uitten.
>
> 'Beledigingen' bestaan dan ook niet, Ger. Slechts verschillen van
> mening. Maar als jij, verschillen van mening wilt zien als beledigingen,
> dan is dat je goed recht, maar daarin verschillen wij dan we van mening.

Ik zie datgene wat jij bestempeld als verschillen van mening als je wordt
neergezet als iets waar jij jezelf niet tegen kan verdedigen, als een
belediging.
Zeker als je in een positie zit waar je gebruik kan maken van de media.

> [...]

> die groeps benaderingen. Zoiets houdt ook alleen maar stand in een
> partij politieke democratie. En elke andere waarin alle burgers volop
> participeren en actief kunnen deelnemen is dat zelfs geen onderwerp van
> gesprek meer.

> Da's je goed recht. Wel jammer, want er ligt mogelijk veel moois
> verborgen onder die eigen gestelde grenzen, Ger. :)

> Ben je dan niet op een gevaarlijk pad aangeland. Ger? ;)

> Wat zou ik niet snappen als ik je uitleg hoe ik dat zie?
> Ik voer argumenten aan die je niet onderuit weet te halen.

Ik wil niks onderuit halen. Jij wil alles kunnen zeggen, zo zou ik over jou,
wat ik nie doe, maar alles kunnen rondbazuinen onder het mom van vrije
meningesuiting. Ook als jij daar misschien ernstig door wordt geschaad.

> Maar ik sta nog steeds open hoor voor andere (nog niet genoemde)
> aspecten die er mogelijk nog een ander licht op kunnen werpen.
>
> Dat jij het (zelf) nog snapt, Ger. :)

> Je kunt ook zeggen dat het integreren in onze democratie niet erg best
> verlopen is. Daarin verwachten we nu juist niet dat die er rondlopen.

En jij denkt dat we dat mogen stimuleren door ze voor rotte vis uit te mogen
maken?

> [...]
> 'brengen'? Van de democratie hier, daarmee had hijzelf ook de nodige
> ervaringen opgedaan. Partij politiek gekrakeel dus en geen perspectief
> op verbeteringen.
>
> Wat heeft zo'n democratie de mensen te bieden, Ger? De jongeren vooral,
> Ger? En wanneer komt die implementatie van die (ook EU) beloften nu
> eindelijk eens op gang? Hoe wordt dat inzichtelijk gemaakt, Ger.
>
> Wie 'beledigd' hier wie eigenlijk, en wat is fatsoen behalve holle
> frazen van de politici en s'lands bestuurders?
>
> Afwachten tot de eerste auto in fik gaat ...

Laten we hopen van niet, maar ongenuaceerde uitlatingen kunnen wel een
aanleiding zijn.

Ger