'Nederland opnieuw in de fout met asielzoekers' was Re: 'Ruit Verdonk waarschijnlijk niet beschoten'

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sun Nov 6 09:22:57 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> De toespraak van Dittrich niet gelezen Henk?

Nee, Ger, noch iets van gehoord. Zo heeft de partij die zegt media geil
te zijn (zitten zelfs in het kabinet) mij op geen enkele manier inzage
gegeven in de belangrijkste gebeurtenis van hun partij.

De democratie heeft ernstig te leiden onder D66, kom ik meer en meer tot
de conclusie.

Ik heb dan ook op geen enkel manier kennis kunnen maken met die
"kenniseconomie' waarmee via ICT (PR)achtige oplossingen hadden kunnen
worden benut. Had die partij het kunnen laten zien dat het haar menens
is die kenniseconomie die in belangrijke mate nu juist stoelt op het
delen van informatie.

Maar niets van dat alles. Geen wonder dat de PRDV meteen kan scoren op
vergelijkbare thema's. D66 faalt haar doelstelligen, haar beloften te
verwezelijken en er zelfs maar richting aan te geven die dat tot gevolg
zou kunnen hebben.

Men had kunnen oefenen met vormen van participatie onder de achterban
(de kiezers) die niet naar zo'n eenmalige (leden)bijeenkomst konden/wilden.

In elke gemeente in dit land (daar zitten de echte democraten tenslotte,
ook wel kiezers/burgers geneomd) hadden bijeenkomsten kunnen worden
geoorganiseerd waar op grootbeeldscherm de debatten centraal hadden
kunnen worden gevolgd en die via IT-verbindingen (lokale fysieke
netwerkjes) deelname mogelijk hadden gemaakt.

Het is een eigengereidde en naar binnengekeerd clubje, dat geen enkele
affiniteit meer heeft of toont met het volkje onder haar en zelfs op
onderdelen hun rechten wenst te betwisten.

 > Vanaf morgen wordt het allemaal anders:))))

Nee dus. Veranderen doe je op basis van de veranderingen gisteren
(eergisteren in dit geval). Het zijn weer, en opnieuw vage
(uitzicht)loze beloften (heel herkenbaar in een partij politiek
systeem). Met name het CDA teert al jaren op deze onnavolgbare
eigenschap van dit maffe volkje.

En maar geen volksvertegenwoordiger die dit ongewenste (partij
politieke)gedrag eens TKamerbreed danig aan de kaak stelt en onder de
aandacht houdt. Men wacht gewoon nieuwkomers af die men via een secret
'cordon sanitair' het functioneren onmogelijk maakt.

> Ik wacht met spanning af, jij niet?

Nou, Ger. Ik hoor alleen maar voornemens en zie geen werkelijke
veranderingen in de goede richting. Zal aan het proactieve D66 liggen
..... maar ik ken de nieuwe dus nog niet. :)

Heb jij nu op basis van de door dit kabinet gevoerde beleid ook maar
iets gezien in de richting van volledige werkgelegenheid? Uiteraard
gebaseerd op die kenniseconomie en heb jij enig zicht op waar die
arbeidsplaatsen dan zijn?

En straks mogen we applaudisseren voor het nodige jatwerk van de
zwaksten in de sameleving, en waar andersinds zogenaamd economische
groei zou zitten. Hervormingen noemen ze dat. Amehoela, herverdeling ten
koste van de zwaksten, meer niet !!

Henk Elegeert