Lieve Theo

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sun Nov 6 08:40:12 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Luidende?

> Een hernoemde coffeshop, Ger? En daar tappen ze nu gezellig bier en zo?
> En komen ze daar samen, Ger de Turkse en Marokkaans cultuur? Kan hoor.
> Waar ligt het ergens, centrum?

Nee hoor, eerst was het een pizaria. Cenrum? Nederland is groter dan
Amsterdam hoor. Een plaatsje in Brabant waar ik toen in de gemeenteraad zat.

> Nou Ger, je vult wel heel erg voor hen in hoe zij dat zullen gaan
> beleven, hoor. Je verbazing houdt dan ook meer verband met die eigen
> voorstelling van zaken dan een op feiten gerelateerd.

Ik vul niks in, ik zeg dat ik me niet zou moeten verbazen als dat geburt zou
hebben.

> Bovendien, waarom zou jij moeten gaan schelden, Ger?

Vandaar dat ik dat ook niet doe.

> Daarnaast, komt hier (opnieuw) niet jouw oordeel niet op de voorgrond te
> staan i.p.v. de debatteer methode die Van Gogh zijn opponenten voorhield?

Ik geef ook mijn oordeel, dat vroeg je toch?

> [...]
>
> Hoe wij zoeken naar het argument achter de ongetwijfelt ook aanwezige
> emoties? Ok, niet door iedereen op waarde geschat, en niet altijd een
> eenvoudig. Dat laat overlet dat hij op dat punt op eenzame hoogte stond.
>
> Elke vergelijking met ene Ger, kom op zeg ....

> Nee, je beantwoord slechts wat jij denkt dat je kunt verwachten op grond
> van wat je zelf denkt. Je staat eigenlijk niet eens open voor andere
> mogelijkheden.

> Tuurlijk. :) Maar onmogelijke vergelijking. Moslims en christenen
> beletten elkaar niet het bidden tot hun eigen allah/god, toch?

Gelukkig niet zeg.

> Kijk, en hier heeft Hirsi Ali nu juist wel een punt. Jouw voorstelling
> van zaken maakt namelijk een eind aan de vrijheid van meningsuiting.

Je moet iedereen maar kunnen beledigen zoals het je uit komt. Fatsoen hoeven
we niet meer te kennen bedoel je?

> Men hoeft slechts te dreigen om jouw latent aanwezige angst volledig te
> voeden en je bindt in, ten koste van die vrijheid van meningsuiting.

Wat angst? Ik heb het niet nodig om mijn mening tegeven over de Islam door
te gaan schelden.

> Benieuwd hoe je die (mening) vervolgens nog wilt kunnen gaan (om)vormen,
> of bijschaven.

Dat wil ik juist niet.

> Maar mogelijk hang jij het enige ware geloof aan, Ger en is er verder
> geen behoefte naar kennis over anderen.

Ik geloof niet, althans niet in een geloof.

> Natuurlijk, omdat kennelijk jou de kern nog steeds ontgaat van het
> belang van vrijheid van meningsuiting. Je voert als belangrijkste
> argument ook slechts jouw eigen opvatting op.

Je wilt het niet snapen he.

> In Nederland niet voor niets verboden. Het grijpen naar geweld is een al
> te gemakkelijke manier om het debat te beslechten.

En je kan je troosten met de gedachten, als je wordt begraven omdat er
gekken rondlopen die dat toch doen, dat je gelijk had?

> Je kunt ook eerst schieten en dan vragen stellen. Je kunt de ander
> voeden met die gedachte dat het er toch niet toe doet. Dan maar in naam
> van ....

Dan zijn we net zo erg als die gekken van hoerboven dus.

Ger