Analyse: Jonge democraten tegen Vrijheid van vakvereniging, voor fascisme

Ger gmw.arts at HOME.NL
Fri Nov 4 15:05:33 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> [...]
>
> Dat is een onjuiste voorstelling van de situatie. Wij hadden kritiek op
> bepaade omslagregelingen zoals de VUT en het prepensioen. Momenteel zijn
> die regelingen te betalen, maar het aantal mensen dat die regeling
> gebruikt in verhouding tot het aantal mensen dat die regeling moeten
> betalen zal omslaan, door de babyboom.
> Het is niet zo dat wij daardoor nog eerder zouden kunnen stoppen met
> werken. De voordelen die uw generatie heeft zullen stukken beter zijn
> dan datgene wat wij krijgen. Wij vragen alleen om dat enigzins gelijk te
> trekken, dat lijkt me niet meer dan solidair.

Oh zeg dat dan. Dat onderzoek deugt niet natuurlijk. Het heeft niet de
uitkomst die jullie graag zien.

Nou dan? Wordt lid zou ik zeggen.

> Uiteraard vertegenwoordigen ze hun leden, dat neem ik de vakbonden ook
> niet kwalijk! Maar het probleem is dat in bijvoorbeeld de
> Sociaal-Economische Raad de vakbonden ALLE werknemers van Nederland
> vertegenwoordigen. Niet iedereen heeft behoefte aan een
> collectivistische vertegenwoordiging. Een nationale ondernemingsraad
> zoals wij die zien heeft een directe democratische legitimatie.
> Vakbonden kunnen natuurlijk zitting nemen in deze raad, mits ze de
> stemmen krijgen.

Niet iedereen wil vertegenwoordigd worden maar je wil ze dat wel verplichten
middels een OR. Verplicht van bovenaf dus. En dat noem je democraties?

> Hoe dit systeem fascistisch is ontgaat mij.

> In de jaren 90 nam het aantal voedselbanken af, kwam dat niet door de EU?
> Economisch hebben we betere tijden gehad maar dat is inherent aan het
> feit dat Nederland een transparante economie heeft. Als het goed gaat in
> de wereld gaat het bij ons heel goed (eind jaren 90) en als het slecht
> gaat in de wereldeconomie hebben we een probleem.

Ach zo, als het beter gaat en de voedselbankelaantallen nemen af ligt het
aan de EU en andersom aan de wereldeconomie. Je lijkt Harru Potter wel zeg.

> Nogmaals, waar haalt u het vandaan dat wij niet voor onze AOW of
> pensioen willen betalen??? Dat is domweg kolder

Jaja, dom onderzoek ook he..

> Deze reacties op ons plan berusten mijns inziens op een verkeerde
> voorstelling van die plannen. Ik heb overigens op aanraden van een ander
> bericht nog even gezocht op 'coc' en kwam inderdaad vreselijk
> interessante teksten tegen.

Was het vreselijk of vleselijk?