Analyse: Jonge democraten tegen Vrijheid van vakvereniging, voor fascisme

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Nov 4 13:47:45 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bram Fokke wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Uiteraard ontken ik het wel! Wij vinden dat de vakbonden in de huidige
> vorm niet iedereen vertegenwoordigen en pleiten voor een Nationale
> Ondernemingsraad met - hier komt het -

Jaja, wat?

> een democratische legitimatie.

Wat een ongeloofelijk nonsens zeg. En kunst dat de vakbonden niet
iedereen vertegenwoordigen, ze vertegenwoorigen hun leden op
grondwettelijke wijze. Wat wil je dan, een gedwongen lidmaatschap ofzo?

En jouw nationale ondernersraad is een alternatief? Waarvoor eigenlijk?
En wat hebben die te bieden nog- naast het opgeven van je persoonlijke
vrijheden?

> Vakbonden kunnen daarin dus gewoon deelnemen.

Nee, dat kunnen ze niet. De leden worden gedwongen een alternatief te
accepteren dat het (grondewettelijke) hunne niet is. Doctatoriaal en van
bovenaf opgelegd en niks democratisch, alles behalve zelfs.

Ook daarover al een verkeerde voorstelling van zaken?

> Ja, wij pleiten tegen de
> vakbonden in de huidige vorm

Wat is daar mis mee -behalve de aantoonbare complete verkeerde
voorstelling van zaken over hen ?

> maar we bieden een alternatief dat zorgt
> voor een bredere basis in de bevolking, niet een smallere!

Dat klopt, een natinonal social alternatief. Opgedrongen door een
onnadenkend clubje dat niet eens alle jongeren vertegenwoordigd.
Laat staan mondiaal. Want waarom je nationalisme beperken tot .... je
kunt toch ook wel democratisch bwesluiten dat het geldig meot zijn voor
de gehele wereld niet? Kom, een beetje solidariteit .....

Henk Elegeert