AIVD ronselde bijna alle leden Hofstadgroep

Ger gmw.arts at HOME.NL
Fri Nov 4 07:13:04 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ach ja, het gaat nu leuk worden. Het UWV blijkt niet eens de eigen regels te
kennen.
Ik ben nu vanuit een stukje WW reeds 10 weken in de ziektewet en nog steeds
geen taal of teken van het UWV. Via de klachtenlijn en driegen met de
ombudsman hebben ze een betaling gedaan van 7 weken en wat blijkt, slechts
34 dagen. Een of andere idioot daar wist me te vertellen dat het een
wachtdag betrof. Men schrijft zelf in een van de vele folders dat er vanuit
de WW dan geen wachtdagen bestaan en dat is ook wet.
Nu gaan we het maar anders doen. Ik zou het zelf met gemak kunnen hoor maar
laat mijn goed bevriende arbeidsjurist het maat doen. Vandaag gaat er een
vezwaarschrift de deur uit. Daar komt een hoorzitting achteraan omdat we dar
gebruik van wensen te maken natuurlijk. De uitslag staat al vast en de extra
kosten voor het UWV bestaan straks uit 2 x 322 Euro voor de juridische
bijstand mijnerzijds (Bestuurswet) plus natuurlijk hun extra ambtelijke
inzet.
Waar het over gaat? Het is maar een stukje WW, naast mijn WAO en gaat het
over 40,70 Euro. Dat wordt dus zo'n 700 Euro, alleen omdat zo'n minkukel aan
de telefoon het graag beter wil weten.
Op die manier gooien ze dus al dat geld overboord en roept de Geus dat het
te duur is. En maar roepen dat ze zo professioneel werken, aldus onze
nationale clown Gertjan de Geus. Bedenk er maar bij dat er velen op deze
lijst zitten die dat mogen meebetalen en voor deze ene keer kan me dat even
niks schelen. Ze zouden toch een keer wakker moeten worden daar.

Ger