Jonge democraten tegen Vrijheid van vakvereniging, voor fascisme

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Wed Nov 2 22:15:36 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>  Op Internet worden de Jonge Democraten toch een beetje gerekend tot de
>  neo-conservatieve/fascistische groeperingen. Ook worden ze beschreven
>  als een 'homo-neukclub' waarvan de leden elkaar zouden 'afwerken.' Ik heb
>  niet de indruk dat dit grappen zijn. Het sluit trouwens naadloos aan op
>  wat ik hier eerder meldde.

Marc, kunnen we hier over ophouden? Ik vind dat je af en toe wel heel
makkelijk het woord fascisme in de mond neemt. Het kan toch niet zo zijn
dat het woord fascisme wordt opgerekt tot synoniem voor "Marc Fluks en de
drie Henken zijn het hier niet mee eens"? Je noemt homo's, neoliberalen en
fascisten wel erg vaak in een adem. Laten we nog eens nadenken over hoe
het fascisme met homo's omging.

>  Er is echt wel wat meer aan de hand dan fascistische ideeen over het af-
>  wijzen van vakbonden. Dat kan nog wel verklaard worden met dat de jonge-
>  ren van nu niets weten over het fascisme en de arbeiderstrijd. Voor hen
>  is dat zoiets als de 80-jarige oorlog.

De tijd dat de vakbond echt opkwam voor de zwaksten in de samenleving ligt
inderdaad ver achter ons. Schurkachtige roofmonopolies moeten met macht
worden bestreden. Maar inmiddels zijn de vakbonden zelf verworden tot een
kartel. Met weldoorvoede types als Jongerius en de Waal aan de top.

?

>  Ik kwam trouwens ook al weer een dubieus citaat van de D66-voorzitter
> tegen
>  op een rechtsradicale website - die zou gezegd hebben te willen zorgen
> 'dat
>  het Europa-gevoel zich echt tussen onze oren nestelt'. Niet bepaald fijn-
>  tjes.
>
>  Dit soort dingen kunnen we dus echt niet hebben. Dit gaat niet goed zo.

Wat is er mis met een Europa-gevoel? Lijkt me al beter dan een
Nederlander-gevoel. Wereldburger is nog beter. Of kosmische levensvorm
ofzo ;-)