Lieve Theo

Ger gmw.arts at HOME.NL
Wed Nov 2 10:43:09 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dat zou zo moeten zijn Henk en alhoewel het niet mag Ayaan zit er ook weer
een maar aan.
Hij wordt nu bestempelt als het voorbeeld van vrije meningsuiting. Is het
dat echt zo dat vrije meningsuiting wil zeggen dat je maar alles kan roepen.
Mag je dan mensen die een geloof aanhangen maar betitelen als geitenneukers?
Natuurlijk mag je een meninghebben over de Islam, katholieke geloof,
protestanten en noem maar op. Zeker als je het hebt over uitwassen ervan.
Maar of je dan mensen die dat geloof aanhangen allemaal maar op die wijze
mag gaan beledigen ben ik het niet mee eens. Zeker als er een bepaalde
stemming heerst en er dreigingen voor je bestaan, is het toch op zijn minst
erg onverstandig om dat te doen. Hij was ook gewaarachuwd toch?
Daar is de daad niet mee goed gepraat hoor, integendeel, maar als je in een
conflictsituatue vooraan gaat staan is ook de kans dat je de klappen krijgen
het grootst, ook dat mogen we er niet bij vergeten. Als jij of ik het was
geweest dan was er vandaag geen herdenking geweest schat ik.

Balkenende vanmorgen, hij was waar we allemaal zo voor staan. Nee hoor, ik
vind die mensen geen geitenneukers, ik ben zeer voor vrije meningsuiting en
ben zeer tegen mensen beledigen.

Ger