Hirsi Ali: islam kern terreurprobleem

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Wed Nov 2 09:57:14 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: "Henk Vreekamp" <vreekamp at knoware.nl>

> Beetje naief, Mark,

Beetje fout geinterpreteerd Henk.

> Onze fundamentalistjes spreken zelf steeds van "ware" islam etc.

Dat zeg ik. Je spreekt ze na, geeft ze dus gelijk en doet dus mee aan hun propaganda. Niet doen dus.

> Het is dus onjuist om dit Hirsi Ali (indirect) aan te wrijven.

Doe ik dus niet. Ze maakt wel dezelfde 'fout'.

Je
> zult een ander argument moeten vinden om je walging tegen Hirsi
> recht te praten.

Kort geheugen Henk? Zoals al eerder vermeld heb ik Hirsi Ali hoog zitten als het om het aanzwengelen van het debat gaat. Hoe meer mensen uit de moslimwereld zich inzetten voor hervormingen, hoe beter. Dat zie ik liever dan typetjes als Van Gogh of De Winter die van buiten flink iedereen tegen de schenen aan het schoppen zijn. Ik vind haar als politica echter zwak en zeker niet vrijzinnig. Waarom heb ik hier al eerder uiteen gezet. De laatste tijd doet ze het trouwens steeds beter. Wellicht dat ze volgend jaar lid wordt van D66... :-)

Groeten,
Mark Giebels