Jonge democraten tegen Vrijheid van vakvereniging, voor fascisme

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Wed Nov 2 02:54:52 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> En al die mensen die deze regelingen niet willen zijn vrij om bij de
> minister te protesteren tegen het geheel of op onderdelen van de CAO en te
> verzoeken dat niet AB te verklaren. Maar dat gebeurt en men gaat liever erna
> staan schreeuwen.

Precies Ger, zonder te weten tegen wie en of waarom en wat er al anders kan.

> bedrijf

> Ik weet niet meer welke bond het was die wat jaren geleden het voorstel deed
> om de CAO alleen voor leden te laten gelden, toen was het hek van de dam.

Ze doen het ook nooit goed, Ger. :)

> Dan zouden vakbondsleden wel en zij geen opslag krijgen.

Ongelijkheid dus ...

> Het zijn simpelweg profiteurs.

Kabinet en TK, zeker, er wordt hen een hoop werk uit handen genomen.
Zelfs de 'Bert Bakkers' profiteren daarvan. ;)

> Jij vindt dus dan eigenlijk ook dat mensen die geen lid zijn van D66 hun
> koers mee mogen bepalen?

Absoluut Ger. Het wordt tijd, voor hen met name, om dat partijpolitieke
juk af te gooien en weer een ideeen partij te worden waar mensen zelf
iets mee kunnen. Burgers die echt deel kunnen nemen in de democratie.

Bovendien, wat heb je aan een koers van D66 als het niet voor alle
mensen is? Lid of geen lid? Wat bepaald de koers (nu)?

[..]
> te
> voor
>
> En wat zou er van terecht komen denk je? De heersende mening van de jongeren
> over het pensioen niet gelezen?

Ze hebben nu al een gat in hun hand, Ger. En, (luilekker-)leven op
kapitaal van anderen.

> Dat gebeurt toch, daar waar er geen CAO van toepassing is, en dat zijn er
> nog veel hoor.

Ja ach Ger, en alsof dat allemaal niet democratisch besloten zou zijn.

Henk Elegeert