Jonge democraten tegen Vrijheid van vakvereniging, voor fascisme

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Wed Nov 2 02:35:32 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martijn Meijering wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Dit was mij bekend hoor.

Dan begrijp ik niet hoe je aan kunt komen zetten met een democratisch
tekort. Dat is er dan dus ook niet. Kabinet en/of Tk zijn dus te lui om
het anders te regelen. Vraag Bert Bakker (niks persoonlijks hoor, Bert)
dat voor je te doen, maar kom daarna niet aanzetten dat je niet vrij was
iets anders te kiezen.

> Maar je moet dus gaan protesteren om te voorkomen
> dat anderen voor jou gaan beslissen.

Nee, anderen beslissen niet voor jou en al helemaal niet die waarvan jij
dat denkt. Die beslissing wordt door anderen genomen.

 > En er is geen individuele vrijheid meer.

Die is er uberhaupt niet in dit soort gevallen. Wat zeur je nou?

> Sommigen profiteren ervan mee (de collega's die geen lid zijn), maar ten
> koste van anderen.

Helemaal niet ten koste van naderen. Je beroept je voortdurend op je
verkeerde voorstelling van zaken.

> De werkloze die thuis zit, de consument die meer
> betaalt. Een door de vakbond bevochten loonsverhoging is tegenwoordig
> bijna altijd herverdelen van armer naar rijker.

Dat woordt daar anderen en op basis van andere afwegingen beslist.

 > Omgekeerde solidariteit dus.

??? Men is solidair of niet, dus hoezo 'dus' en hoezo 'omgekeerde'?

> De JD???

Klopt het beeld niet?  :)

> Vrij boven een soort van AOW. Anders dus dan nu waar het voor veel mensen
> helemaal niet vrij is, maar helemaal verplicht.

Ja, geregeld bij wet. Democratisch besloten !! En naar ik meen met
ontsnappingsclausules voor als je het werkelijk persoonlijk anders wil.
Mogelijk zelfs bevochten door .....

En nu?

Henk Elegeert