PRdV: 60 zetels

Tue Nov 1 07:49:36 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Al dit soort partijen/bewegingen rond 1 persoon komen voort uit een
poging van de burger te ontsnappen aan ons bizarre dictatoriale bestel.

Immers, hoe men ook stemt - er komen altijd 150 kamerleden die er het
afgelopen decennium niets van gemaakt hebben. Die het volk de rug toe-
keren. In feite zuchten wij onder de dictatuur van de grondwet. Om
daaraan te ontsnappen moet er of een staatsgreep plaatsvinden (nogal
onwaarschijnlijk) of een greep naar de macht via de grondwet (dus
binnen het bestel). Dat laatste hebben we de afgelopen jaren gezien.
Met dat gezweep met de Leefbaren, Fortuyn, LPF, Wilders, Hirsi Ali, en
nu -mogelijk- (ik moet het nog zien, eerlijk gezegd) de PRDV. Oplossingen
'van buitenaf' zogezegd. Want 'Den Haag' heeft zichzelf aardig geisoleerd.

Ik mag dan zelf aan de kant van de 'gevestigden' staan maar ik erger
me net als vrijwel iedereen aan de wijze waarop politici zich misdragen.
Het is niet mis wat er allemaal gebeurt. Iemand als Balkenende was in
een democratie natuurlijk nooit MP geworden. En dat gestoorde gezeur
over 'terrorisme' dient slechts ter afleiding van de terreur waarmee
de politiek Land en Volk naar de ondergang leidt. Dat andere gestoorde
gezeur -over de vrijheid van meningsuiting- geeft slechts aan dat de bur-
ger niets meer te zeggen heeft in dit land.

Ironisch genoeg bestaat er naast de bovenstaande keuze nog een derde:
politieke moord. Dat geeft toch te denken...

Jongens, waar gaan we met z'n allen toch naar toe ?
Waarom gebeurt dit godverdomme allemaal ?