C'est non !

Mon May 30 11:17:46 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ger Arts <gmw.arts at HOME.NL>:
>Hij zegt nu dat we een eigen antwoord moeten geven en tegelijk dat we
>juist ja moeten zeggen omdat de Fransen nee hebben gezegd.

 Stel het hypothetische geval dat de Fransen 'Oui' hadden gezegd. Dan
 zou Balkenende gezegd hebben dat 'ons land een voorbeeld aan Frank-
 rijk moet nemen en dat we ons isoleren als...'. Nu hebben de Fransen
 'Non' gestemd en nu moeten we juist GEEN voorbeeld nemen aan de Fransen
 'want die isoleren zich'.

 En waarom toch steeds dat rare 'Vooruit' ? (Dittrich heeft dat inmid-
 dels overgenomen, trouwens). Doet niet alleen denken aan een soortge-
 lijke NSB-kreet maar suggereert ook iets in de trant van 'En nu doen
 jullie voortaan wat ik zeg of anders zwaait er wat !' Maar er zwaait
 al jarenlang wat, Nederland is sinds 1998 zelfs niet eens meer gere-
 geerd... de Nederlandse Maagd ligt er volkomen verkracht bij.

 De regering, de politici, hadden zich volledig BUITEN het referendum
 moeten houden (zoiets noemt men 'democratie'). Nu men dat niet gedaan
 heeft, zullen er persoonlijke consequenties aan het openlijk schofferen
 van het Nederlandse Volk verbonden moeten worden. Het laatste restje
 vertrouwen is nu ook weg, de kloof is totaal.

 Ook de website van D66 is in dit opzicht schandelijk. Daar had iets
 positief over referenda in het algemeen moeten staan en over dat over
 de Europese Grondwet in het bijzonder. Iets in de trant van 'D66 is een
 referendumpartij. Wilt U daar meer over weten, klik dan hiero, en als
 U meer wil weten over het Euroreferendum, klik dan daaro'. Eventueel
 onder dat 'daaro' een prominent D66-er die voor is en een prominent die
 tegen stemt.

 Maar nu staan daar die waanzinnige fabels (zelfs twee fabels meer dan
 waarvan de regering de burger beticht, er is dus over nagedacht) en wie
 kijkt wat D66 in Europa doet, ziet dat D66 DE Europese homo-partij zij
 - dus wat is het verschil met die ganzenleverpate-bestrijders die tegen
 de Grondwet zijn ? Niets, dus. Helemaal niets.

 Net als in Frankrijk zitten de voorstanders maar te suggereren dat de
 'ja'-stemmers in opmars zijn, dat hun aantal naar dat dat van de
 'tegen'-stemmers schuift. Er is geen enkele reden om dat te onderstel-
 len (integendeel, dat blijkt dus uit het Franse voorbeeld); ook dit is
 weer pure misleiding van de burger.

 En nog steeds heeft er uit het 'kamp' van de voorstemmers geen enkel
 argument geklonken om 'voor' de Grondwet te zijn. Ze weten het zelf
 niet eens, uiten zich slechts in termen van verdachtmakingen, fabels
 en religieus aandoend Euro-fanatisme.

 Vanmorgen hoorde ik een kamerlid dat meewerkte aan de Grondwet zeggen
 dat er 'een fout' in het propaganda-materiaal van de regering stond.
 Daar had niet in mogen staan dat de hele Grondwet niet doorgaat zodra
 er 1 land tegenstemt...   :-(

 Wat een stel oplichters, wat een tuig is het toch.