Balkenende staat voor gek, zegt hij

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Sun May 29 07:09:28 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: "Martijn Meijering" <mmeijeri at xs4all.nl>
> Een variant op jouw eerste optie is dat het verdrag in een later stadium
> alsnog wordt goedgekeurd. Maurice de Hond meldde onlangs nog dat veel
> mensen niet zozeer tegen verdere Europese integratie zijn, maar vinden dat
> het veel te hard gaat.

Bedoel je voor de deadline, of erna? Erna betekent dat het verdrag
dood is. Ervoor verandert niets aan het 'tempo'.

> Ik vrees dat je gelijk hebt, maar dat is wel het laatste wat ik zou willen
> zien gebeuren.

Ik ook uiteraard. Laten we dan ook maar hopen dat juist die
Fransen instemmen. CSPAN zond een paar weken geleden dat debat van
Chirac met een 50tal jongeren integraal uit. Mij viel vooral op dat
die jongeren meer protectionistische maatregelen tegen oost-europa
(maar ook china en india uietraard) eisen. Allemaal erg links
conservatief. En in die richting moet het verdrag dus worden
bijgestuurd om die Fransen later alsnog voor te laten stemmen.
Maar nogmaals, bij die Fransen weten we tenminste waar we aan
toe zijn mocht het een Nee worden.

Mark Giebels