Politici knoeien met cijfers Brusselse wet- en regelgeving

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri May 27 23:32:42 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk Jouwstra wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk,

> Het exacte percentage blijft voor discussie vatbaar, want
> de E.U giet veel regelgeving voor harmonisatie van
> diverse gemeenschappelijke onderwerpen in de vorm van
> richtlijnen, die vervolgens door de nationale lidstaten
> op de hun eigen constitutionele wijze in nationaal recht
> moet worden omgezet, en waarvan de gevolgen voor inwoners
> van Lidstaten enorm kunnen zijn (en die factor is niet
> meegenomen),

Maar los van de vraag omtrent het exacte percentage is de
echte vraag natuurlijk: "Waar zijn die (Europeese) politici
nu werkelijk mee bezig"?

Wat is het nut, of het rendament van een Europa met meer
bevoegdheden? Waarvoor in te zetten dan, als men zelf niet
(meer) weet waar men me bezig is? Hoe kan het, dat daarover
geen cijfers bekend zijn?

Wat heeft dit nog met democratie van doen?

Kom Tjerk, vertel mij dat eens?

> en die er ook voor zorgen, dat jij en ik het
> beter hebben dan in een Nederland met gesloten grenzen,
> al wil jij dat maar niet zien.

Je bedoelt dat als je alles glad stijkt, en onder dezelfde
noemer kunt laten vallen, dat we het dan beter hebben in
Nederland.

Als alle verworven rechten (en waar jij al jaren dankbaar
gebruik kunt maken), en waarvoor hard gevochten is, worden
ingeleverd, we dan open grenzen hebben?

Kom Tjerk, vertel mij dat eens?

Zonder Nederland dat altijd al over de eigen landsgrenzen
heen kijkt was dat Europa er nooit gekomen.

Het wordt wel weer tijd wat puntjes op de i te zetten, in in
een evaluatie te koemen tot een werkbaar geheel.

Henk Elegeert

[......]