De staat van de democratie anno 2005

Mon May 23 10:15:51 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Geef mij dan de oude Lubbers maar...
Met of zonder hand op onze onderrug,
menselijk, benen op de grond, niveau.

Overigens mis ik steeds meer het serieus ingaan van voorstanders op de haken
en ogen, nadelen en bezwaren, die er wel degelijk ook kleven aan de
halfslachtige integratie van de heel verschillende omstandigheden en
praktijken in Europa. Steeds meer herinner ik me de Nederlandse en
Amsterdamse spreuk lokaal wat kan, alleen centraal wat moet... Aan dat
uitgangspunt zou ik lk punt mbt Europa getoetst willen zien.

Fritz

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005/05/art0000B006055E.html

      Mei 2005 06:33
      Lubbers toont begrip voor nee-stem
      HILVERSUM Oud-premier Lubbers is niet verbaasd dat veel Nederlanders
tegen de Europese grondwet gaan stemmen. Lubbers zei in Netwerk dat mensen
niet gewend zijn aan referenda en dat het met de EU de laatste tijd erg snel
is gegaan.

      Lubbers verwacht een lage opkomst op 1 juni. Hij noemt dat een signaal
aan de politiek dat er te weinig is uitgelegd over de grondwet. Een nee-stem
vindt hij "geen drama", hoewel hij niet uitsluit dat het de Nederlandse
positie schaadt.

      EC-voorzitter Barroso maakt zich grote zorgen over de peilingen die
aangeven dat Nederland en Frankrijk tegen de Europese grondwet gaan stemmen.