Wat er echt gebeurt in Europa wordt in Nederland verzwegen

Sun May 22 18:24:19 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Goed idee, Henk,

Wat eigen echte praktijkervaring als gewone burger voor onze
kieslijstpolitici... Al weet ik niet wie miss onnnozel was? En of
grenspolitie je ook weer aan de andere kant van een land over de grens kan
zetten.

De gevangenissen hadden laats open dagen, en nu is er veel te doen zie oa
teletekst over de slechte omstandigheden voor personeel met name door
incapabel en afstandelijk vriendjesmanagement maar ook aansluitend voor
gevangenen. Hoeveel kamerleden zijn undercover gearresteerd zogenaamd
bestraft en opgesloten? Recessen en werkweken zijn lang genoeg ;)

Gelukkig zijn er ook kamerleden die niet arrogant zijn en echte contac ten
hebben met het veld. Onze eigen reken ik daaronder, zij komen vaak voor
"onze" grondrechten en rechtsbescherming op. Maar ze mogen wel vaker en
luider coalitiegenoten tegenspreken, al deed Boris van der Ham dat eergister
geloof ik op de radio voortreffelijk zoals al eerder gemeld hier.

Ik ben wel benieuwd hoe de recente kritiek van onze fracties op enkele
onderwerpen mbt grondrechten zich verhoudt met het Europees Verdrag.
Tuurlijk zijn de fracties voor het verdrag, bekend. Maar ik zou ook graag
hun kritische kanttekeningen vernemen naast hun argumenten voor, die ik wel
her en der gevonden heb.

Fritz