Huisartsenstaking

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Sat May 21 22:23:59 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----
Artsen vrezen dat zorgverzekeraars te veel macht krijgen

Afwijzen contract kost huisarts geld
Door onze redacteuren Joke Mat en Esther Rosenberg

ROTTERDAM, 21 MEI. Huisartsen die weigeren samen te werken met
zorgverzekeraars gaan vanaf volgend jaar fors minder verdienen. Dit zegt
Martin Bontje, directeur van Zorgverzekeraars Nederland (ZN). Volgens de
huisartsen laat dit zien dat hun vrees voor de macht van de
zorgverzekeraars terecht is. Die vrees is een van de redenen voor de
huisartsenstaking van volgende week.
----
http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1116566442917.html

Hahaha, wat een nep-zelfstandigen. Staken! Daar zullen ze nog eens spijt
van gaan krijgen. Drie dagen geen omzet, boze patienten en de 18% van de
artsen die niet gaat staken maakt extra omzet en kweekt goodwill bij zijn
patienten.

Die vrees van de artsen lijkt me terecht, in de zin dat ze goed doorhebben
dat er op achteruit gaan. Maar de toegenomen macht van de verzekeraar en
de patient is ook terecht, zelfs heel goed. Er wordt alweer een kartel
ontmanteld. Hulde!

En met die woorden geef ik graag het woord aan Ger :-)