Brinkhorst niet blij met EU referendum

Glenn Mellonius glenn at MELLONIUS.NL
Thu May 19 22:17:16 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

><knip>
>Ik voorspel slechts de gevolgen van een Ja of Nee voor de kansen van meer
>burgerparticipatie
><knip>

Er wordt hier steeds over een Ja of Nee gesproken.
Hopelijk in het stemhok Voor of Tegen.
Zoals M A Fluks al opmerkte is Ja stemmen zowel Voor als Tegen.
De vraag van het referendum luidt immers:
Bent u "voor of tegen" enz.
Dus als je Voor bent zeg je Ja, en als je Tegen bent zeg je ook Ja.
Ik moet er niet aan denken dat het een juridisch steekspel wordt, zo van
"Nu weten we niet of de kiezer voor of tegen is, want ze hebben Nee gestemd".
(en Nee betekent "niet voor of tegen", oftewel blanco)

Glenn