Een cursus economische filosofie in 30 minuten

Sun May 15 14:11:30 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dankje, Peter,

Inderdaad lijkt discussiëren bij "ons" meestal meer op concurrerend debatteren dan uitwisselen om wijzer te worden. Viel me als student al op, vind het zo zinloos, maar anderen vonden mij omgekeerd juist on"grijp"baar omdat ik niet vasthield aan een zienswijze maar die bijstelde. Kennelijk zit het concurrent-paradigma diep verankerd in alles en is "samen" veel verder willen komen soms zelfs verdacht of irritant.

Fritz