onverdraaglijk cynisme

Sat May 14 20:22:28 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Kom, kom Bertus - het is toch niet iets persoonlijks ?

Ik plaats wat berichtjes door waarin voorstanders van de Grondwet de
meest vreselijke dingen zeggen. Ik mag dan verantwoordelijk zijn voor
dat doorplaatsen maar natuurlijk niet voor de inhoud van de bericht-
geving. Het treurige is dat die berichtjes er bij tientallen zijn en
dat ze afkomstig zijn uit de gewone, doorgaans betrouwbare, media.
Ik lees die rommel van de SP helemaal niet. Ook niet van de LPF,
Wilders en de CU (hebben we -meen ik- alle tegenstanders in de Kamer
gehad). Ik heb immers niets met die partijen - wel met D66.

Van de week (vlak nadat jij mij terecht had gewezen over het instem-
men van het parlement met de referendumuitslag) was er in het Oog een
item waarin D66 als school-voorbeeld van referendum-propaganda werd
verweten.

En zojuist lees ik dat de Referendumcommissie (!) Nicolai voor exact
hetzelfde als wat Dittrich in het Oog werd verweten, heeft gekapitteld:
   http://www.grondwethoezo.nl/9347000/1f/j9vvgzmeky80gje/vh0dkyiwzavl
Ik verzweeg hier dat gedoe met Dittrich (toch aardig van me ?) maar
als Balkenende iets vreselijks zegt (dat is toch de M.P. ?), dan mag
ik dat toch best doorplaatsen lijkt me. Overigens bleek het echte
bericht eem ietsiepietsie minder erg dan wat bij het NOS-journaal
stond.

Da's toch allemaal heel vervelend ? Ik zou ook liever hebben dat Dittrich
een pluim op z'n spreekwoordelijke hoed krijgt (liefst als tegenstander
van de Grondwet - maar als het dan moet, ook als voorstander).

Ik ben niet cynisch hoor. Zit me helemaal niet te verkneuteren en ik
ben -afgezien van die kaartjes- ook niet naar iets specifieks op zoek.
Ik kijk gewoon wat er voor nieuws is. (Heb jij trouwens die kaartjes ge-
zien ?).

Dat boekje van de referendumcommissie beschreef ik toen het uitkwam
als 'iets gedrukt in vrolijke W.O.-II kleuren' (niet cynisch bedoeld
maar gewoon een grapje, net als mijn opmerking dat God zich tegenwoor-
dig verschanst heeft in een Postbus te Brussel). Maar dat boekje WAS
toch ook...? Zelfs de regering vond het dermate vreselijk dat het bin-
nenkort uitkomt met een soort stripverhaal of zo.

Okee, ik was vandaag even kwaad op Balkenende (als je die opmerking
over Auschwitz op Internet natrekt, vindt men een lawine van veront-
waardiging, dus mijn reactie was toch heel wel te begrijpen. Ik wist
in eerste instantie niet dat het al twee weken geleden had plaatsge-
vonden, voor mij was het iets nieuws... Jij wordt op jouw beurt even
beetje kwaad op ons. Maar dat waait toch ook wel weer over.

Overigens hoop ik dat jij Nawijn eens goed 'onderschoffelt'...  ;-)
Eerst even z'n arm een beetje ombuigen als de scheids niet kijkt en
dan een tikkie tegen z'n knie. Geeft'ie geluid, dan ga je zelf snel
liggen en vraagt al wijzende naar dat LPF-opdondertje om een rode
kaart...  :-)