Brinkhorst: Na nee-stem gaat het licht uit; Balkenende: na neen-stem moet je op de blaren zitten

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Sat May 14 19:54:19 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Sat, May 14, 2005 at 07:38:40PM +0200, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

> Tegenstanders van de Europese Grondwet bezondigen zich aan volksverlakkerij
> en valse argumenten. Dit zegt D66-minister Laurens Jan Brinkhorst (Economische
> Zaken). Een tegenstem op 1 juni zou volgens de minister op termijn funest
> zijn voor Nederland. 'Op den duur gaat in Nederland dan het licht uit en dan
> zetten we ons land op slot', aldus Brinkhorst.

Dat soort opmerkingen heeft ie nu al een aantal keren gemaakt. Eerder:
"Nederland komt in de achterhoede van Europa" of "We worden het lachertje
van Europa" of vergelijkbare kretologie. Waar slaat dat op? Vergis ik me
of blijven de bestaande verdragen bij een 'nee' gewoon van kracht? Het
economische Europa marcheert gewoon door, grondwet of niet.
Op welke blaren moeten wij zitten? Wat wordt er na een nee alsnog
ingevoerd wat Nederland in die onderhandelingen bijvoorbeeld heeft weten
te voorkomen?

(Het begint een beetje te lijken op dat paasakkoordcongres... )

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |