ASO plastificeert

Sat May 14 13:32:00 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Martin Lentink <martinlentink at D66GELDERLAND.NL>:
>Geen argumenten, maar wel personen met een bepaalde mening voorzien van voor
>jou ongunstige adjectieven. Ondertuissen de aangedragen argumenten negerend.

 Ik refereer aan kaartje #32 van het setje van Balkenende. Ik doe helemaal
 niets - de verzinsels komen van onze Harry Potter.

>En omdat jij dit kabinet niet zo erg leuk vindt, daarom stem je tegen?

 Neen. Dat zeg ik toch ook niet ? Tijdens Paars was ik ook Euroscepticus.
 Ik heb al twee (drie ?) maal niet meer gestemd voor dat idiote Europar-
 lement. Maar tegen Europa op zich heb ik niets. Waarom zou ik ?

>Dit kabinet neemt positie in, omdat ze aanvaarding van het verdrag goed
>voor de Nederlandse burger vindt.

 Dit kabinet neemt positie in omdat ze meeholt in de Euro-waanzin. Net
 zoals de meeste politici (ook die van links) dat doen. Men heeft geen
 idee waarom met datgene doet dat men doet. Het is een kwestie van
 religie.

>Bij het bestrijden van het verdrag bedien je je hoofdzakelijk van
>kwalificaties van voorstanders.
               ^^^
               door...

 Dat lijkt mij een eerlijke zaak. Ik kom niet met SP-argumenten aanzet-
 ten, ik gebruik de uitspraken van de voorstanders zelf. Daar lijkt mij
 niets mis mee - inhoudelijk blijken die uitspraken vervolgens volslagen
 verzonnen te zijn, net als bij de Euro destijds. En daar is weer heel
 veel mee mis.

>Ik zie je inhoudelijke argumentatie om tegen aanvaarding van het verdrag
>te zijn met interesse tegemoet.

 Kan je lang wachten. Net zoals de voorstanders van de Grondwet zich ge-
 dragen als diepreligieuze lieden, zo zijn de meeste tegenstanders als
 atheisten.
 Vraag een atheist niet waarom God niet bestaat (je kan een atheist vragen
 waarom hij niet gelooft dat er een God is) maar vraag een gelovige om een
 materieel bewijs van z'n overtuiging. En dat kunnen ze niet. Evenzo sla-
 gen de voorstanders van de Grondwet er niet in om ook maar 1 argument op
 te hoesten.

 Dat ze zo laag zouden zinken met hun Nederlandse Leeuw en zo, dat had ik
 ook niet verwacht (mijn overbuurman, radicaal GroenLinkser en dus voor de
 Grondwet, geloofde mij niet eens toen ik hem zojuist dat gedoe met die
 Nederlandse Leeuw vertelde - maar 's Rijks ministers hebben dat dus wel op
 hun kaartje #32 staan).

 Martin, de fout die jij maakt is dat je waant dat iemand die iets anders
 denkt dan jij (in mijn geval: ik ben Euroscepticus), slecht geinformeerd
 is, een beetje malende en zo. Heel raar - je declassificeert alleen maar
 jezelf met al die pseudo-argumentatie.

 Echte dingen zeg je immers niet.

 Enfin, geniet maar van Pinksteren. Als we kaartje #32 mogen geloven is
 het dit jaar de laatste keer dat het pinkstert want wij tegenstanders
 maken immers een eind aan dergelijke feestdagen. Volgens Aso, dan.

 Marc Fluks, Amsterdam