euro totempaal van ongenoegen

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri May 13 01:35:38 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart Meerdink wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> De grondwet zal wel beter zijn dan hoe het nu
> is,

Je maakt me wel erg nieuwsgierig, Bart. Hoezo 'beter'?

 > maar ik heb me nog nooit uit kunnen spreken over
 > hoe het nu is.

Dat wordt nu niet anders, toch. Er is in die zin niets
geregeld waardoor dat veranderd.

> Beter dan slecht hoeft nog niet goed te zijn.

Nee, het is slecht en dus alles behalve beter.
Als het eccht beter was kon je dat ook zo benoemen, maar dat
blijkt niet mogelijk of eenduidig te zijn.

> Ik vind dat het parlement nog te weinig te zeggen heeft. Ze kunnen bijv.
> niet 1 commissielid het vertrouwen opzeggen, en geen
> initiatief-wetsvoorstellen doen.

Veel Europeese burgers, of beter, kiezers zijn helemaal niet
geintresseerd in die Euro-parlementariers. Dus hoezo zou een
parlement dat iets meer te zeggen heeft ook werkelijk de wil
van de Europeese kiezer vertegenwoordigen?

> Volgens mij zou de software-patent soap
> zich onder de nieuwe grondwet net zo kunnen afspelen.

Precies, want het gaat ook niet om een goed dooradacht en
uitgewerkt plan, maar om vermeende belangen.

> Al met al vermoed ik toch maar voor te gaan stemmen.

Ik zie je (goed) onderbouwde motivering daartoe nog graag
tegemoet. ;)

Henk Elegeert