euro totempaal van ongenoegen

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Thu May 12 22:27:14 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk van Lingen wrote:

> Nou, deze tegenstemmer is gewoon pro-euro en zelfs pro-turkije hoor.

Henk,

Wat is je argument om tegen te stemmen?

Ikzelf weet het nog niet. De grondwet zal wel beter zijn dan hoe het nu
is, maar ik heb me nog nooit uit kunnen spreken over hoe het nu is.

Beter dan slecht hoeft nog niet goed te zijn.

Ik vind dat het parlement nog te weinig te zeggen heeft. Ze kunnen bijv.
niet 1 commissielid het vertrouwen opzeggen, en geen
initiatief-wetsvoorstellen doen. Volgens mij zou de software-patent soap
zich onder de nieuwe grondwet net zo kunnen afspelen.

Al met al vermoed ik toch maar voor te gaan stemmen.

> Maar beide zaken hebben net zo weinig met de Grondwet-vraag te maken
> als de demagogische larie die Balkenende en Brinkhorst regelmatig
> uit de mond laten rollen.
>
> En inderdaad, veel veranderen zal er niet. Niet zo gevaarlijk als de B's
> beweren dus, zo'n tegenstem :-)

Ja die bullebakkerige demagogie stuit me wel tegen de borst. Maar het
zal niet mijn stem beinvloeden.

Bart Meerdink