euro totempaal van ongenoegen

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Thu May 12 15:55:23 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc,

Knipperdeknipknip

> Het zou goed zijn als de voorstanders van de Grondwet zich eens gaan af-
> vragen WAAROM ze nu eigenlijk voor zijn in plaats zich over het zielen-
 >leven van de tegenstanders te buigen.

Nog afgezien van het feit, dat ik op mijn reizen in Europa het heel
plezierig vind dat ik overal met de euro kan betalen, verwijs ik nu
gemakshalve even naar de column van Ko Colijn in Vrij Nederland van vorige
week, waarin hij constateerde, dat momenteel 0,6 van iedere euro, die in
Nederland wordt verdiend is te danken aan de europese interne markt. Zoals
je weet, is het nu voorliggend verdrag onder meer bedoeld om juist die markt
beter te laten werken, de besluitvormingsprocedures beter hanteerbaar te
maken en de democratische controle hierop.

Neen stemmen tegen het voorliggend verdrag omdat je tegen Europa bent leidt
niet tot het gewenste resultaat, want de EU in haar huidige vorm blijft
bestaan, maar moet dan functioneren onder het Verdrag van Nice en alle
voorgaande verdragen.

Ik beproef bij veel virtuele tegenstemmers een zekere nostalgie naar vroeger
en de gulden, toen alles nog beter was, zoiets als de hang naar de
gezelligheid van de Jordaan voor WOII, toen een gezin met 10 kinderen zo
gezellig in een huisje met twee kamers woonde en iedereen elkaar nog kende.
Goed, er was af en toe wat honger, maar gelachen werd er.

Groet,

Tjerk

(D66 at nic.surfnet.nl).
alleen: SIGNOFF D66