Gevoelsinflatie (was: Belazerd met de invoering van de euro?)

Ger gmw.arts at HOME.NL
Mon May 9 16:10:53 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Maak eens een praatje met een winkelier of iemand die er werkt.
Bijvoorbeeld in de opruiming, een truitje wat vroeger werd aangeboden voor
een toentje kost dat nu nog, maar dan in Euro's. Dat komt door de mensen die
de prijzen maken. Het klinkt goedkoop, net zoals het voeger goedkoop klonk.
Een krop sla voor maar 99ct klinkt ook heel goedkoop maar is intussen wel f
2,20 toch.
Ga eens een pilsje drinken Marc en vergelijk het maar eens met voor 2002.
Een patatje eten idem dito.

Ger

> [...]
invloed
>    van slecht weer op de prijzen van fruit en groenten, hogere
energieprijzen,
>    stijgingen van regelingsprijzen, en enkele aanzienlijke verhogingen van
>    de tabaksaccijnzen. Daardoor bleef een marge van 0-0,2 procentpunt (pp)
>    over die aan de omschakeling op eurobiljetten en -munten kon worden
>    toegeschreven.
>
> Inmiddels weten we dus beter. Doet me denken aan de communistische landen
> van weleer - die weten ook alle economsche tegenslagen aan het SLECHTE
WEER.

http://www.europarl.eu.int/comparl/econ/pdf/emu/speeches/20021008/ft_nl.pdf
> [...]
>
> Voor de overgang ! Maar toen BESTOND die gevoelsinflatie NOG NIET ! En de
> prijsstijgingen ontstonden volgens de Eurofiel anno 2002 door dat gretige
> aftrek vinden door de invoering van de Euro... Maar tegenwoordig beweert
> de dezelfde Eurofiel dat alleen voedsel en zo in prijs is gestegen - ETEN
> we dan meer door het invoeren van de Euro ? Wie trapt daar nu in ?
>
> Het zijn allemaal leugens, en steeds weer nieuwe leugens. Men lult zich in
> tal van bochten om het fiasco van de Euro recht te praten.
>
> Volgens het Ministerie van Financieen (niet lachen) is de Euro ingevoerd

http://www.minfin.nl/default.asp?CMS_ITEM=BDDA46A3CBA24C1AA2660D7941F4B399X1
X48260X23