Referendum-mania: Nederlandse Bank geeft Euro-fiasco toe (2)

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun May 1 13:53:46 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martijn Meijering wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> O, en gaan we dan ook de leden van de SER en de vakbonden laten oppakken
> voor het runnen van een kartel op de arbeidsmarkt?

Ja.

> Misdaden tegen de werkgelegenheid?

Ja.

> En de PvdA en de besturen van woningcorporaties voor
> misdaden tegen de volkshuisvesting?

Ja.

> Voor het creeren van een
> maatschappelijke onderklasse zonder enig uitzicht op verbetering,
> opgesloten in de bijstand en de sociale huursector, in achterstandswijken.

Ja.

Want, waar blijft die gedragen en genomen
verantwoordelijkheid? En waarvoor dan?

> Ge disenfranchised en disempowered om het maar eens in goed Nederlands te
> zeggen? Lijkt me een beetje selectieve verontwaardiging Marc.

Onzin, de selectieve verontwaardiging zit 'em juist in het
nalaten van verontwaardiging. Er is overal wel wat dus
hebben we het maar nergens meer over?

> O ja, hoe dan precies?

Goede vraag. Stel 'em eens aan Zalm. Hoe precies weet hij
dat hij daaraan geen schade toebrengt en vooral hoe hij dat
weet. Regeren is vooruit zien, en hij loopt al een tijdje
mee, en waar had ie gelijk dan?

 > Toch niet door het beteugelen van het
> begrotingstekort en het flexibiliseren van de arbeidsmarkt?

Welk begrotingstekort? Dat van hem of het werkelijke?

 > Door het
> doorbreken van het schandelijke kartel van incompetente zorgmanagers in de
> gezondheidszorg?

??

De gezondheidszorg kent vele incompetente managers.
Overigens zitten die er op initiatief van het type als Zalm.

Hoogervorst is ook al niet bepaald het toonbeeld van een
competente zorgmanager in de gezondheidszorg
(Volksgezondheid) gedraagt zich vaker als een kwakzalver,
met dito argumenten. Het is niet iemand die zorg heeft voor
de zorg zelf, of de volksgezondheid. Velen voorspellen dat
velen er dadelijk geen gebruik meer van zullen kunnen maken.

Henk Elegeert