Internet vs. D66

Thu Mar 31 16:33:02 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 31-mrt-05, at 15:46, André van Wanrooij wrote:

> Verder en
> voor mij zeer zeker niet onbelangrijk: Verkiezingen en daarmee de PvdA
> belonen voor haar conservatisme en regenteske gedrag, is voor mij uit
> den
> boze.

Thom de Graaf heeft gedramd om de gekozen burgemeester
er op zijn voorwaarden door te krijgen. Dat heeft hij verloren.
Heel zuur natuurlijk - niet in de laatste plaats voor hemzelf -
maar geen reden om een andere partij de schuld te geven.
De PvdA heeft terecht tegen een overhaaste regeling gestemd
die bovendien geen enkele steun genoot onder de bevolking.

Van Wanrooij ziet dat blijkbaar anders. Dat mag. Maar dan de
Nederlandse burgers willen *verhinderen* om te laten horen
wie *zij* nu eigenlijk gelijk geven in deze kwestie - PvdA of
D66 - door tegen heug en meug in een rechts afbraakkabinet
te blijven zitten, *dat* is pas werkelijk regentesk gedrag.

Als D66 het allemaal zo fantastisch heeft gedaan, en de PvdA
zo verschrikkelijk bezig is geweest, dan heeft D66 toch helemaal
niets te vrezen bij vervroegde verkiezingen?

Wat Van Wanrooij eigenlijk zegt is dat hij er niet op durft te
vertrouwen dat de burgers wel de juiste keuze maken. Groter
dedain voor de kiezer is mijns inziens nauwelijks denkbaar.
In ieder geval is zijn opstelling - en die van veel D66-ers -
volstrekt in tegenspraak met de uitgangspunten van de partij.
Want beoogde D66 niet juist de kiezer meer invloed te geven?

Erik vdMb